Konya’da kuraklığa karşı dev su hamlesi
Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, kent genelinde içme suyu kaynaklarını güçlendirmeye yönelik yatırımlarına devam ediyor.
Yürütülen çalışmalar kapsamında hem şehir merkezinde hem de ilçelerde yeni su kaynaklarının sisteme kazandırılması hedefleniyor.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 2026 yılı yatırım programı çerçevesinde çok sayıda noktada sondaj faaliyetlerinin planlandığını belirterek, çalışmaların sahada yoğun şekilde sürdüğünü ifade etti.

Su kaynaklarının korunması ve gelecekte oluşabilecek ihtiyaçların karşılanması amacıyla hareket ettiklerini kaydeden Altay, şu ana kadar planlanan çalışmaların önemli bölümünün tamamlandığını, farklı ilçelerde yeni kuyuların açılması için ekiplerin çalışmalarına devam ettiğini söyledi.
Özellikle yaz döneminde yaşanabilecek su ihtiyacına karşı hazırlık yapıldığını vurgulayan Altay, içme suyu altyapısının güçlendirilmesi için şehir genelinde kapsamlı bir çalışma yürütüldüğünü dile getirdi.
KOSKİ ekiplerinin merkez ve ilçelerde sürdürdüğü projelerle birlikte su temin kapasitesinin artırılması, mevcut şebekenin desteklenmesi ve vatandaşların kesintisiz içme suyuna erişiminin sağlanması amaçlanıyor. Kurumun, iklim değişikliği ve kuraklık risklerine karşı uzun vadeli planlamalar doğrultusunda yatırımlarını sürdürdüğü belirtildi. HABER MERKEZİ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.