Konya’da doğal yaşamın korunması ve biyolojik çeşitliliğin artırılması amacıyla önemli bir çalışma gerçekleştirildi. Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) 8. Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülen program kapsamında 500 adet kınalı keklik Selçuklu ilçesindeki doğal yaşam alanlarına salındı.
Düzenlenen programa DKMP 8. Bölge Müdürü Orhan Çatalçam da katılarak çalışmaları yerinde takip etti. Yetkililer, doğaya bırakılan kınalı kekliklerin hem yaban hayatının güçlendirilmesine hem de ekolojik dengenin korunmasına katkı sağlayacağını belirtti.
Özellikle tarım alanlarında zararlı böcek ve haşerelerle mücadelede önemli rol üstlenen kekliklerin, biyolojik mücadele açısından büyük önem taşıdığı ifade edildi. Doğaya salınan kekliklerle birlikte bölgedeki yaban hayatı popülasyonunun desteklenmesi ve biyolojik çeşitliliğin artırılması hedefleniyor.
DKMP yetkilileri, doğal yaşamın korunması, yaban hayatının desteklenmesi ve sürdürülebilir çevre anlayışının güçlendirilmesi amacıyla benzer çalışmaların önümüzdeki dönemde de devam edeceğini bildirdi.