Konya’da çocuk ve gençlerin sosyal gelişimlerine katkı sunmak, onları zararlı alışkanlıklardan uzak tutmak ve güvenli bir geleceğe hazırlamak amacıyla hayata geçirilen “Emniyetle Birlikte Güvenli Yarınlara” projesinin tanıtım programı yoğun katılımla gerçekleştirildi.
Düzenlenen programa Konya Valisi İbrahim Akın, Konya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mustafa Uzbaş, İl Jandarma Komutanı Tümgeneral Cemil Lütfi Özkul, İl Emniyet Müdürü Necmettin Koç, kurum temsilcileri, öğrenciler, aileler ve çok sayıda davetli katıldı.
Konya Emniyet Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen proje; Konya Valiliği, Konya Büyükşehir Belediyesi, Karatay Kaymakamlığı, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, İŞKUR İl Müdürlüğü ile Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünün iş birliğiyle hayata geçirildi. Program kapsamında projenin resmi açılışı da gerçekleştirildi.
Çocuk ve gençlerin sosyal risklerden korunmasını hedefleyen proje çerçevesinde eğitim, kültür, spor ve sosyal alanlarda çeşitli çalışmalar yürütülecek. Sekiz ay boyunca devam edecek proje kapsamında koruyucu ve önleyici nitelikte toplam 15 farklı etkinlik düzenlenecek.
Projeyle, 6 ile 24 yaş arasındaki 27 bin 522 çocuk ve gence ulaşılması hedefleniyor. Gerçekleştirilecek faaliyetlerle gençlerin kişisel gelişimlerine katkı sağlanması, sosyal hayata daha aktif katılmaları ve güvenli bir ortamda geleceğe hazırlanmaları amaçlanıyor.
Programda söz alan protokol üyeleri, çocukların ve gençlerin sağlıklı, bilinçli ve donanımlı bireyler olarak yetişmesinin toplumsal gelişim açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Konuşmalarda ayrıca projenin hayata geçirilmesinde emeği geçen kurum ve kuruluşlara teşekkür edildi.