İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni düzenlemeyle, belirli kurallara uyulması şartıyla bu ekipmanların kullanımına izin verildi.
Yeni uygulamaya göre ön cama monte edilen telefon tutucuları, sürücünün görüş alanını kapatmaması koşuluyla kullanılabilecek. Böylece bu konuda yaşanan belirsizlik sona ererken, görüş güvenliğini olumsuz etkilemeyen ekipmanlar için herhangi bir yaptırım uygulanmayacak.
Araç içi kamera sistemleri de belirlenen teknik kriterlere uygun şekilde kullanıldığı sürece serbest olacak. Aynı şekilde multimedya ekranlarının da sürücünün dikkatini dağıtmayacak ve görüşünü engellemeyecek şekilde konumlandırılması şartı aranacak.
Ses sistemleriyle ilgili düzenlemede ise araçlarda en fazla bir adet 300 watt amfi ile bir adet 45 Hz subwoofer kullanımına izin verildi. Ancak ses seviyesinin araç dışına taşarak çevreyi rahatsız etmesi halinde sürücüler hakkında idari işlem uygulanacak.
Mart ayında kamuoyunda gündeme gelen ilk düzenleme sonrası çok sayıda sürücü, telefon tutucuları ve kamera sistemlerinin tamamen yasaklandığı yönündeki iddialar nedeniyle aksesuarlarını araçlarından sökmüştü. Son yapılan açıklamayla birlikte, güvenliği tehlikeye düşürmeyen ve belirlenen şartları taşıyan ekipmanların kullanılabileceği kesinlik kazandı. HABER MERKEZİ