Adalar ve Silifke Belediye Başkanları görevden uzaklaştırıldı
İçişleri Bakanlığı, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ve Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut'un görevden uzaklaştırıldığını duyurdu.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat, hakkında “suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve rüşvet almak” suçları nedeniyle yürütülen soruşturma kapsamında, İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hâkimliğinin 23.06.2026 tarihli ve 2026/711 sorgu numaralı kararıyla tutuklanması üzerine;
Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut ise hakkında “suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve rüşvet almak” suçları nedeniyle yürütülen soruşturma kapsamında, Silifke Cumhuriyet Başsavcılığının 22.06.2026 tarihli ve 2026/2236 sorgu numaralı kararıyla tutuklanması üzerine;
Anayasa’nın 127’nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi uyarınca, geçici bir tedbir olarak İçişleri Bakanlığınca görevlerinden uzaklaştırılmıştır. Kamuoyuna saygıyla duyurulur."
Öte yandan Mersin'in Silifke ilçesinde belediyeye yönelik yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan 19 kişiden 8'inin tutuklandığı, tutuklananlar arasında Belediye Başkanı Mustafa Turgut’un da yer aldığı öğrenildi.

Adalar Belediyesi'ne yönelik soruşturmada ise doğal ve arkeolojik sit alanlarında gerçekleştirildiği öne sürülen usulsüz işlemler, ruhsatsız işletmelere yönelik uygulamalar ve rüşvet iddiaları üzerine geniş çaplı inceleme başlatılmıştı. Soruşturma kapsamında farklı illerde düzenlenen operasyonlarda çok sayıda şüpheli gözaltına alınırken, aralarında Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat'ın da bulunduğu çok sayıda kişi tutuklanmıştı.
Her iki soruşturmaya ilişkin adli süreç devam ediyor. HABER MERKEZİ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.