Trump: Erdoğan'a saygımdan dolayı Ankara'daki zirveye gideceğim
ABD Başkanı Donald Trump, NATO Genel Sekreteri Mark Rutte ile gerçekleştirdiği görüşmenin ardından yaptığı açıklamalarda Türkiye ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan hakkında dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu
Türkiye ile ilişkilerine değinen Trump, Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan övgüyle söz ederek, “Erdoğan çok güçlü bir adam. Türkiye denildiğinde aklıma ilk Erdoğan geliyor. Kendisine duyduğum saygıdan dolayı Türkiye’ye geleceğim” ifadelerini kullandı.
Açıklamalarında Türkiye'nin NATO içerisindeki rolüne de vurgu yapan Trump, iki ülke arasındaki savunma iş birliğiyle ilgili soruları da yanıtladı.
Bir gazetecinin Türkiye’nin F-35 savaş uçakları talebine ilişkin yönelttiği soruya cevap veren Trump, “Evet, sanırım öyle. O, NATO’nun bir üyesi. Muhtemelen onu çok mutlu edecek bir şey yapacağım.” dedi.
Trump’ın açıklamaları, Türkiye-ABD ilişkileri ve savunma alanındaki olası gelişmelere ilişkin değerlendirmeleri yeniden gündeme taşıdı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.